ΙΚΑ... των παθών
05.08.2010
Των ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΩΝΣΤΑ και ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΑΡΙΔΑΚΗ
Ελλείψεις σε ιατρικό και παραϊατρικό προσωπικό, γραφειοκρατία, ουρές και ραντεβού μετά από ένα μήνα... Η ταλαιπωρία για τους ασφαλισμένους του ΙΚΑ στα Χανιά δεν έχει τέλος.Τα προβλήματα γνωστά εδώ και καιρό, αλλά το τελευταίο διάστημα έχουν ενταθεί, εξαιτίας των μαζικών συνταξιοδοτήσεων εργαζομένων του οργανισμού, την απόλυση στις 16 Ιουλίου προσωπικού που εργάζονταν με συμβάσεις έργου και των καλοκαιρινών αδειών.
Τη στιγμή μάλιστα που οι ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ αυξάνονται, το ιατρικό προσωπικό ελαττώνεται καθημερινά.
Σημαντικές ελλείψεις σημειώνονται σε διάφορες ειδικότητες, ενώ σε κάποιες απουσιάζουν εντελώς οι γιατροί!
Χαρακτηριστικό είναι ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει δερματολόγος για να εξυπηρετήσει στο ΙΚΑ Χανίων.
Επίσης -σύμφωνα με όσα ανέφερε στα "Χ.Ν." ο διευθυντής της Νομαρχιακής Μονάδας Υγείας ΙΚΑ - ΕΤΑΜ Χανίων Γιώργος Βούρβαχης- υπάρχει έλλειψη σε ορθοπεδικούς, αφού δύο από αυτούς πήραν σύνταξη χωρίς ν’ αντικατασταθούν.
Δραματική είναι η κατάσταση και σε ό,τι αφορά στους παιδιάτρους καθώς τη δεδομένη στιγμή υπάρχουν τρεις και χρειάζονται τουλάχιστον άλλοι δύο.
Από τους τρεις, δε, παιδιάτρους που εξυπηρετούν, ο ένας είναι συνεχώς απασχολημένος στο Κέντρο Μάνας και Παιδιού, όπου γίνονται τα εμβόλια.
Αξίζει να σημειωθεί ακόμα, ότι για τους χιλιάδες ασφαλισμένους του Οργανισμού στο νομό Χανίων υπάρχουν μόλις δύο οφθαλμίατροι, ένας ψυχίατρος, ένας νευρολόγος (που θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον 2 και 3) και ένας ωτορινολαρυγγολόγος!
"Η κατάσταση επιδεινώθηκε από την απόλυση -πριν από λίγους μήνες- των γιατρών που εργάζονταν με συμβάσεις έργου", ανέφερε στα "Χ.Ν." ο γιατρός του ΙΚΑ Χανίων Μηνάς Βουλγαρίδης και πρόσθεσε ότι σε ό,τι αφορά στο νοσηλευτικό προσωπικό η κατάσταση είναι αποκαρδιωτική: "Ουσιαστικά τα ιατρεία λειτουργούν χωρίς νοσηλευτικό προσωπικό αφού οι λίγες νοσηλεύτριες που υπάρχουν δεν έχουν σταθερό πόστο. Μετακινούνται συνεχώς για να καλύψουν τις ανάγκες".
Ανάλογη είναι η κατάσταση και στο παραϊατρικό προσωπικό λόγω των συνταξιοδοτήσεων.
Πρόσφατα μάλιστα έφυγαν τέσσερεις παρασκευάστριες από το μικροβιολογικό τμήμα, με αποτέλεσμα οι ασφαλισμένοι από τρεις ημέρες που περίμεναν για να κάνουν τις εξετάσεις τους με ραντεβού, τώρα περιμένουν τριάντα πέντε ημέρες!
"Πριν μπορούσαμε και κάναμε 120 με 140 αιμοληψίες την ημέρα, τώρα κάνουμε 40 με 50", σημείωσε σχετικά ο κ. Βούρβαχης.
ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ ΑΠΟ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ
Ελλείψεις σε προσωπικό και γραφειοκρατία αποτελούν τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ασφαλισμένοι που εξυπηρετούνται από το ΙΚΑ.
Παράλληλα, ανησυχούν για το μέλλον καθώς με την ενοποίηση των ταμείων ο αριθμός των ασφαλισμένων θα πολλαπλασιαστεί, την ίδια στιγμή που δε φαίνεται στον ορίζοντα να γίνεται πρόσληψη ιατρικού ή και διοκητικού προσωπικού.
"Για την ώρα εξυπηρετούμαι γιατί έρχομαι μια φορά το μήνα. Οταν θα μπουν στο ΙΚΑ όμως και οι άλλοι ασφαλισμένοι τί θα γίνει; Πώς θα εξυπηρετηθεί τόσος κόσμος; Υπάρχει έλλειψη γιατρών. Δερματολόγο, για παράδειγμα, δεν έχει, αν πάθουμε κάτι πάμε έξω και πληρώνουμε", αναφέρει ο κ. Νίκος, που τον συναντάμε καθώς φεύγει από το κτήριο του ΙΚΑ.
"Προσωπικά δεν έχω πρόβλημα σε ότι αφορά στους γιατρούς. Το πρόβλημα είναι στις δαπάνες όπου δεν εξυπηρετείται ο κόσμος", λέει ο Χρήστος, συμπληρώνοντας πως "εξυπηρετούνται μόνο 10 άτομα ενώ θα έπρεπε να εξυπηρετούνται 40 άτομα. Ο κόσμος βαριέται να περιμένει και φεύγει. Και πιστεύω ότι το κάνουν επίτηδες γιατί έδιωξαν τα παιδιά των Stage και τώρα δεν εξυπηρετούν περισσότερους. Πριν, ενώ ερχόμουν και έκανα δαπάνη και τελειώνα σε 40 λεπτά, τώρα πρέπει να έρθεις στις 7 το πρωί για να τελειώσεις στις 3-4 το μεσημέρι και αν τελειώσεις", υποστηρίζει.
"Αλίμονο αν δεν υπήρχε και το ΙΚΑ, τι θα γινόμασταν; Δεν είμαι πλήρως ικανοποιημένος αλλά πάλι καλά που υπάρχει. Υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις ειδικά σε γιατρούς. Μπορεί να περάσει ένα μήνας για να κλείσεις ραντεβού", αναφέρει ο κ. Μιχάλης
Ο κ. Βασίλης από τη μεριά του παρατηρεί πως: "Η κατάσταση είναι χάλια. Για να κλείσεις ένα ραντεβού χρειάζεται να περάσουν 1-2 μήνες, ανάλογα με το γιατρό που θέλεις".
ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ
Στο ΙΚΑ συναντάμε και την κ. Βίνγκε που κατάγεται από τη Νορβηγία, αλλά μένει μόνιμα στον Αποκόρωνα: "Για μένα είναι δύσκολο να καταλάβω τον τρόπο λειτουργίας. Πρέπει να κινείσαι από γραφείο σε γραφείο και από όροφο σε όροφο για να εξυπηρετηθείς, γιατί απαιτούνται πολλά χαρτιά, πολλές υπογραφές. Εγώ δε μιλάω Ελληνικά, οι υπάλληλοι δε μιλούν στην πλειοψηφία τους καλά Αγγλικά και υπάρχει πρόβλημα στην επικοινωνία. Εκανα εγχείριση by pass (μπάι πας) πριν από 3 εβδομάδες και έπρεπε να περιμένω 8 ώρες από γραφείο σε γραφείο για να διευθετήσω μια υπόθεση και όλα αυτά ενώ είχε περάσει πολύ λίγος καιρός από τότε που εγχειρίσθηκα", επισημαίνει.
Το θέμα της έλλειψης προσωπικού είναι το φλέγον για τον κ. Μιχάλη. "Δεν υπάρχει προσωπικό για να σε εξυπηρετήσει. Για να βγάλω ένα δόντι ήρθα και μου είπαν να τηλεφωνήσω ώστε να μου κλείσουν ένα ραντεβού σε ένα μήνα", τονίζει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου