Στο νομοσχέδιο που προωθεί το υπουργείο Υποδομών προβλέπεται ότι οι
παραβάτες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα κληθούν να βάλουν πιο βαθιά
το χέρι στην τσέπη, καθώς από το 2011 θα πληρώσουν ακόμα πιο ακριβά τα
ασφάλιστρα των αυτοκινήτων τους. Ειδικότερα, το Σύστημα Ελέγχου
Συμπεριφοράς των Οδηγών (ΣΕΣΟ, πρώην πόιντ σύστεμ) θα συνδέεται με το
bonus malus των ασφαλιστικών εταιρειών, το οποίο καθορίζει το ύψος των
ασφαλίστρων.
Σύμφωνα με τη ρύθμιση η οποία θα τεθεί σε διαβούλευση μέσα στο
καλοκαίρι όλοι πλέον οι κάτοχοι των Ι.Χ. θα πρέπει να πάνε τα οχήματά
τους για έλεγχο και έκδοση πιστοποιητικών τεχνικής επάρκειας, αφού στο
εξής θα επιβάλλεται στους κατόχους Ι.Χ. η επίδειξη του ειδικού δελτίου
προκειμένου να εκδώσουν ή να ανανεώσουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαιά
τους. Με το ίδιο νομοσχέδιο θα ενεργοποιηθεί και παλαιότερος νόμος του
κράτους που προβλέπει τον υποχρεωτικό έλεγχο των δικύκλων άνω των 50
κυβικών από ΚΤΕΟ και ταυτόχρονα την έκδοση Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων.
ΠαραβάτεςΠερισσότερα από 2,7 εκατομμύρια οχήματα από τα περίπου 7,5
εκατομμύρια του συνόλου του στόλου της Ελλάδας κυκλοφορούν χωρίς να
έχουν περάσει από ΚΤΕΟ. Σήμερα εκτιμάται ότι η... ΚΤΕΟ-διαφυγή φτάνει
περίπου το 40%, καθώς υπολογίζεται ότι στους προγραμματισμένους
ελέγχους προσέρχεται μόνο το 60% των υπόχρεων οχημάτων. Την ίδια
στιγμή, ο μέσος όρος απόρριψης στα 57 δημόσια και τα 125 ιδιωτικά ΚΤΕΟ
που λειτουργούν σε όλη την Ελλάδα δεν ξεπερνά το 7%.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τους ελέγχους περνά επιτυχώς το 93% των
οχημάτων που φτάνουν στα ΚΤΕΟ, ποσοστό το οποίο δεν φαίνεται να πείθει
καθόλου το υπουργείο για την αξιοπιστία του. Αυτός είναι και ο βασικός
λόγος της ίδρυσης μιας εποπτικής αρχής, η οποία θα αναλάβει τον έλεγχο
και την επιτήρηση της λειτουργίας όλων των ΚΤΕΟ, εφαρμόζοντας ακριβώς
τα ίδια κριτήρια για δημόσια και ιδιωτικά κέντρα.
ΜοτοσικλέτεςΑπίστευτη ταλαιπωρία αναμένεται να περάσουν οι ιδιοκτήτες
μοτοσικλετών με κινητήρες άνω των 50 κ.εκ., οι οποίοι θα πρέπει να τις
περνούν από Τεχνικό Ελεγχο (ΚΤΕΟ) κάθε χρόνο, όχι, όμως, στις γνωστές
μονάδες που πιθανόν να βρίσκονται κοντά στο σπίτι τους, αλλά σε
απομακρυσμένες περιοχές που βρίσκονται σε κάποια βιομηχανική ζώνη στο
Λεκανοπέδιο. Παράλληλα, ακόμη πιο συχνός προβλέπεται ο έλεγχος των
επαγγελματικών μοτοσικλετών που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις, κυρίως
courier και delivery, οι οποίες θα πρέπει να περνούν από τεχνικό
έλεγχο κάθε έξι μήνες!
Οσον αφορά στο κόστος του ελέγχου, υπολογίζεται, σύμφωνα με
πληροφορίες, στα 25 ευρώ για τις μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης και στα
18 ευρώ για τις επαγγελματικές (κάθε έξι μήνες).
Το θέμα του τεχνικού ελέγχου των μοτοσικλετών ξεκίνησε πέρσι την
άνοιξη και αποτελεί νόμο του κράτους από τις 15 Μαΐου του 2009 που
δημοσιεύθηκε και στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (αρ. φύλλου 915),
βάσει της οποίας ορίζονται οι ακριβείς προϋποθέσεις για ίδρυση ή
επέκταση μονάδας ιδιωτικού ΚΤΕΟ για μοτοσικλέτες.
Παράλληλα, στον ίδιο αριθμό φύλλου της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως
δημοσιεύθηκε και η απόφαση για πιστοποίηση του προσωπικού, βάσει της
οποίας πρέπει οι υποψήφιοι ελεγκτές να συμμετέχουν σε σεμινάρια που θα
διοργανώνουν τα ΤΕΙ ώστε να λάβουν την πιστοποίηση ελεγκτή ιδιωτικού
ΚΤΕΟ για μοτοσικλέτες. Στις 18 Μαΐου δημοσιεύεται και η απόφαση
μέτρησης των καυσαερίων στις μοτοσικλέτες από τα ΚΤΕΟ.Στις 20 Μαΐου
του 2009 δημοσιεύθηκε και η διαδικασία ελέγχου στην οποία
περιγράφονται αναλυτικά τα σημεία που πρέπει να ελεγχθούν, καθώς και η
διαβάθμιση των ελλείψεων.
Σημειωτέον πως τα σημεία ελέγχου στις μοτοσικλέτες είναι περίπου 200
και σίγουρα είναι περισσότερα από εκείνα στα Ι.Χ. Ο λόγος που δεν
εφαρμόσθηκε ποτέ ο νόμος οφείλεται στην ασυνεννοησία μεταξύ των
εμπλεκόμενων φορέων του Δημοσίου και οι αρμόδιοι αιτιολογούσαν τις
όποιες καθυστερήσεις σε «τεχνικά κολλήματα» τα οποία υπάρχουν μεταξύ
των υπηρεσιών του υπουργείου Υποδομών και των νομαρχιών.
Πάντως, τον Μάιο που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ο
νόμος για τα ΚΤΕΟ των μοτοσικλετών όλες σχεδόν οι ιδιωτικές
επιχειρήσεις του κλάδου ξόδεψαν πολλές χιλιάδες ευρώ για διαφημίσεις,
οι οποίες, βέβαια, δεν τους απέφεραν ούτε ένα ευρώ! Παράλληλα, οι
επενδύσεις που έκαναν για να δημιουργήσουν τις γραμμές ελέγχου των
μοτοσικλετών, οι οποίες κόστισαν από 50.000 ευρώ και άνω, μάλλον θα
τους είναι άχρηστες, καθώς δεν θα τους επιτραπεί να τις λειτουργήσουν?
Οι προδιαγραφές εξοπλισμού σε κάθε ΙΚΤΕΟ-ΜΟΤΟ προβλέπει την
εγκατάσταση αυτόματης γραμμής ελέγχου δικύκλων που περιλαμβάνει
φρενόμετρο, αναλυτή καυσαερίων, φωτόμετρο, συσκευή μέτρησης της
ταχύτητας του δικύκλου.
Τεχνικός έλεγχος μοτοσικλετών
Η λειτουργία των ΚΤΕΟ για μοτοσικλέτες αναμένεται να εφαρμοστεί σε
περιοχές του Λεκανοπεδίου που βρίσκονται εντός βιομηχανικής ζώνης
εξαιτίας του υπερβολικού θορύβου και της ρύπανσης που παράγουν.
Ωστόσο σύμφωνα με όλους τους ιδιοκτήτες Ι-ΚΤΕΟ στις μονάδες τους δίπλα
μπορεί να λειτουργούν νόμιμα συνεργεία μοτοσικλετών, τα οποία όχι μόνο
παράγουν υπερβολικό θόρυβο, αλλά ρυπαίνουν και αλόγιστα. Άλλωστε ο
έλεγχος της ηχομέτρησης στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ πραγματοποιείται μέσα σε
ειδικά διαμορφωμένο χώρο με ηχομόνωση, ώστε να μη δημιουργείται
ηχορύπανση εντός των κατοικημένων περιοχών, κάτι που δεν συμβαίνει σε
κανένα συνεργείο μοτοσικλετών!
Σύμφωνα με τον Τεχνικό Διευθυντή του Ι-ΚΤΕΟ Κόμβος Κηφισίας κ. Νίκο
Παραφέστα: «Ο έλεγχος των μοτοσικλετών θα πρέπει να είναι ουσιαστικός
με έμφαση στην οδική ασφάλεια και στην καταλληλότητα της μηχανής και
θα πρέπει να αποφευχθεί η σύνδεση του ΚΤΕΟ των δικύκλων με ταλαιπωρία
και εισπρακτικούς μηχανισμούς».
Το κόστοςΤο κόστος του τεχνικού ελέγχου των μοτοσικλετών θα είναι
διαφορετικό για τα επαγγελματικά με τα ιδιωτικής χρήσης. Σύμφωνα με
πληροφορίες το κόστος στα ιδιωτικής χρήσης δεν θα ξεπερνά τα 25 ευρώ
και θα είναι ετήσιος.
Αντίθετα στις επαγγελματικές μοτοσικλέτες ο έλεγχος θα είναι κάθε έξι
μήνες και το κόστος του κάθε ελέγχου δεν θα ξεπερνά τα 18 ευρώ.
Η ιστορία όλων των ως τώρα κοινωνιών είναι η ιστορία ταξικών αγώνων……ΕΡΓΑΤΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΕΝΩΘΕΙΤΕ» Κ. ΜΑΡΞ-Φ.ΕΝΓΚΕΛΣ (Κομμουνιστικό Μανιφέστο, 1848).
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Φρ. Ενγκελς
Οι κομουνιστές δεν καταδέχονται να κρύψουν τις απόψεις τους και τις βλέψεις τους.Δηλώνουν, λοιπόν, ανοιχτά ότι ο σκοπός τους μπορεί να επιτευχθεί μόνο με τη βίαιη ανατροπή της σημερινής καθεστηκυίας τάξης.Ας τρέμουν την επανάσταση οι άρχουσες τάξεις.Οι προλετάριοι δεν έχουν τίποτα να χάσουν παρά μόνο τις αλυσίδες τους.Έχουν, όμως, να κερδίσουν έναν ολόκληρο κόσμο...........Φρ. Ενγκελς
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου