Την παραχώρηση του λιμανιού του Ηρακλείου σε ιδιώτες προανήγγειλε και η σημερινή Διοίκηση του ΟΛΗ επισημαίνοντας ότι “είναι ειλημμένη απόφαση από την κυβέρνηση να βρει επενδυτές”! Αλλά για να προλάβει τυχόν αντιδράσεις η διοίκηση -κάνοντας ρελάνς- θα καλέσει τις επόμενες ημέρες τους τοπικούς φορείς να…επενδύσουν εκείνοι εάν θέλουν και μπορούν στο λιμάνι…
Οι κ.Τσικνάκης και Μπρας που είχαν αυτές τις μέρες επαφές με τους κ.Νικητιάδη και Διαμαντίδη πήραν το μήνυμα ότι η κυβέρνηση αναζητά…επενδυτές είτε με την μορφή της παραχώρησης είτε της σύμπραξης και ξέρουν πολύ καλά ότι το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν εξελίξεις. Ωστόσο, γνωρίζουν ότι υπάρχουν αντιδράσεις από τοπικούς φορείς όπως είναι ο Δήμος Ηρακλείου, Μαλεβιζίου κ.α. που ζητούν να έχουν τον πρώτο λόγο στην χερσαία ζώνη που είναι και το “φιλέτο”.
“Εμείς δεν έχουμε καμία αντίρρηση να έρθουν στο λιμάνι όλοι οι φορείς και να συνεργαστούμε. Να βρεθούν κάποια κεφάλαια, να παρθούν και δάνεια και να αναπτυχθεί το λιμάνι”, τόνισε ο κ.Τσικνάκης που πρότεινε τις επόμενες ημέρες να προσκληθούν τοπικοί φορείς για να απαντήσουν πια συγκεκριμένα.
“Το λιμάνι θα αναπτυχθεί. Και εδώ πρέπει κάποιοι να δείξουν τι θέλουν. Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα”, είπε χαρακτηριστικά ο κ.Μπρας.
Έτσι, τις επόμενες ημέρες αφού μελετήσουν όλα τα μέλη το μάστερ πλαν και τι προβλέπεται θα προτείνουν στο επόμενο συμβούλιο συγκεκριμένα πράγματα και θα γίνει η πρόσκληση σε τοπικούς φορείς. Πάντως ο κ.Τσικνάκης διέψευσε ότι υπάρχει ενδεχόμενο να δοθεί “πακέτο” το λιμάνι στον εργολάβο που θα πάρει και το αεροδρόμιο Καστελίου.
Η ανάπλαση
και οι αντιδράσεις
Θυμίζουμε ότι πρόσφατα το μάστερ πλαν προκάλεσε ξανά την αντίδραση του δήμου Ηρακλείου (και του Μαλεβιζίου στο τμήμα των Λινοπεραμάτων) αφού αυτό έχει συνδεθεί με την παραχώρηση της παραλιακής ζώνης-της χερσαίας ζώνης- στους ιδιώτες. Η προηγούμενη άλλωστε κυβέρνηση με τη διοίκηση τότε του ΟΛΗ είχε διενεργήσει διεθνή διαγωνισμό που δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης “για την επιλογή Αναδόχου Σύμβασης Παραχώρησης για το έργο, που αφορά στη διαμόρφωση, αξιοποίηση και ανάδειξη των ακινήτων και των εγκαταστάσεων της παραλιακής ζώνης του Λιμένα”.
Μεγάλοι επιχειρηματικοί κολοσσοί δημιούργησαν συμμαχίες για να πάρουν το έργο στον παραλιακό του λιμανιού και στο διαγωνισμό που έγινε με ευθύνη της Περιφέρειας, συμμετείχαν τελικά δύο εταιρίες αλλά στην μια ένωσαν τις δυνάμεις τους Μπόμπολας-Λάτσης και ΑΒΑΞ!
Την άλλη προσφορά κατέθεσε η εταιρία του ομίλου Χαραγκιώνη χωρίς όμως τη ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ που αρχικά ήταν στο σχήμα! Το όλο σχέδιο έφτανε τα 35 εκατομμύρια ευρώ αλλά λίγο πριν πέσουν οι υπογραφές έγιναν εκλογές και χάλασε η “δουλειά”. Η τωρινή κυβέρνηση και η σημερινή διοίκηση δεν προχώρησαν το σχέδιο που ναυάγησε και τώρα ζητούν…επενδυτές!
Θυμίζουμε ότι η ανάπλαση αποσκοπούσε:
Στον εκσυγχρονισμό σε υποδομές και εξοπλισμό της υφιστάμενης μαρίνας
Στην ανακαίνιση, προσθήκη και κατασκευή νέων κτιρίων στη ευρύτερη περιοχή της υφιστάμενης μαρίνας
Στην ανάπλαση της περιοχής από το κτίριο του Απεντομωτηρίου έως το Μπεντενάκι
Στη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των υφισταμένων Σταθμών Ακτοπλοΐας και Κρουαζιέρας και την κατασκευή νέων κτιρίων επιβατικών σταθμών ακτοπλοΐας
Στην κατασκευή νέου κτιρίου γραφείων διοίκησης του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου
Η Σύμβαση Παραχώρησης επρόκειτο να συναφθεί μεταξύ του Οργανισμού Λιμένα ως κυρίου του έργου και της Περιφέρειας Κρήτης ως Αναθέτουσας Αρχής του Διαγωνισμού αφενός, και του Αναδόχου/Παραχωρησιούχου αφετέρου εξυπηρετώντας τους παρακάτω στόχους:
Τουρισμό υψηλής στάθμης
Βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών
Δημιουργία ευκαιριών για δραστηριότητες αναψυχής, πολιτισμού και αθλητισμού
Προστασία και ανάδειξη ιστορικού περιβάλλοντος
Τόνωση της επιχειρηματικότητας και κινητοποίηση ιδιωτικών κεφαλαίων
Τόνωση της απασχόλησης
Αξιοποίηση της περιουσίας του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου χωρίς να αναγκαστεί ο Οργανισμός να διογκώσει τη διαχειριστική του λειτουργία και να αυξήσει το προσωπικό του.
Του Κώστα Μπογδανίδη
ΠΡΕΖΑ TV
Οι κ.Τσικνάκης και Μπρας που είχαν αυτές τις μέρες επαφές με τους κ.Νικητιάδη και Διαμαντίδη πήραν το μήνυμα ότι η κυβέρνηση αναζητά…επενδυτές είτε με την μορφή της παραχώρησης είτε της σύμπραξης και ξέρουν πολύ καλά ότι το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν εξελίξεις. Ωστόσο, γνωρίζουν ότι υπάρχουν αντιδράσεις από τοπικούς φορείς όπως είναι ο Δήμος Ηρακλείου, Μαλεβιζίου κ.α. που ζητούν να έχουν τον πρώτο λόγο στην χερσαία ζώνη που είναι και το “φιλέτο”.
“Εμείς δεν έχουμε καμία αντίρρηση να έρθουν στο λιμάνι όλοι οι φορείς και να συνεργαστούμε. Να βρεθούν κάποια κεφάλαια, να παρθούν και δάνεια και να αναπτυχθεί το λιμάνι”, τόνισε ο κ.Τσικνάκης που πρότεινε τις επόμενες ημέρες να προσκληθούν τοπικοί φορείς για να απαντήσουν πια συγκεκριμένα.
“Το λιμάνι θα αναπτυχθεί. Και εδώ πρέπει κάποιοι να δείξουν τι θέλουν. Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα”, είπε χαρακτηριστικά ο κ.Μπρας.
Έτσι, τις επόμενες ημέρες αφού μελετήσουν όλα τα μέλη το μάστερ πλαν και τι προβλέπεται θα προτείνουν στο επόμενο συμβούλιο συγκεκριμένα πράγματα και θα γίνει η πρόσκληση σε τοπικούς φορείς. Πάντως ο κ.Τσικνάκης διέψευσε ότι υπάρχει ενδεχόμενο να δοθεί “πακέτο” το λιμάνι στον εργολάβο που θα πάρει και το αεροδρόμιο Καστελίου.
Η ανάπλαση
και οι αντιδράσεις
Θυμίζουμε ότι πρόσφατα το μάστερ πλαν προκάλεσε ξανά την αντίδραση του δήμου Ηρακλείου (και του Μαλεβιζίου στο τμήμα των Λινοπεραμάτων) αφού αυτό έχει συνδεθεί με την παραχώρηση της παραλιακής ζώνης-της χερσαίας ζώνης- στους ιδιώτες. Η προηγούμενη άλλωστε κυβέρνηση με τη διοίκηση τότε του ΟΛΗ είχε διενεργήσει διεθνή διαγωνισμό που δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης “για την επιλογή Αναδόχου Σύμβασης Παραχώρησης για το έργο, που αφορά στη διαμόρφωση, αξιοποίηση και ανάδειξη των ακινήτων και των εγκαταστάσεων της παραλιακής ζώνης του Λιμένα”.
Μεγάλοι επιχειρηματικοί κολοσσοί δημιούργησαν συμμαχίες για να πάρουν το έργο στον παραλιακό του λιμανιού και στο διαγωνισμό που έγινε με ευθύνη της Περιφέρειας, συμμετείχαν τελικά δύο εταιρίες αλλά στην μια ένωσαν τις δυνάμεις τους Μπόμπολας-Λάτσης και ΑΒΑΞ!
Την άλλη προσφορά κατέθεσε η εταιρία του ομίλου Χαραγκιώνη χωρίς όμως τη ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ που αρχικά ήταν στο σχήμα! Το όλο σχέδιο έφτανε τα 35 εκατομμύρια ευρώ αλλά λίγο πριν πέσουν οι υπογραφές έγιναν εκλογές και χάλασε η “δουλειά”. Η τωρινή κυβέρνηση και η σημερινή διοίκηση δεν προχώρησαν το σχέδιο που ναυάγησε και τώρα ζητούν…επενδυτές!
Θυμίζουμε ότι η ανάπλαση αποσκοπούσε:
Στον εκσυγχρονισμό σε υποδομές και εξοπλισμό της υφιστάμενης μαρίνας
Στην ανακαίνιση, προσθήκη και κατασκευή νέων κτιρίων στη ευρύτερη περιοχή της υφιστάμενης μαρίνας
Στην ανάπλαση της περιοχής από το κτίριο του Απεντομωτηρίου έως το Μπεντενάκι
Στη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των υφισταμένων Σταθμών Ακτοπλοΐας και Κρουαζιέρας και την κατασκευή νέων κτιρίων επιβατικών σταθμών ακτοπλοΐας
Στην κατασκευή νέου κτιρίου γραφείων διοίκησης του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου
Η Σύμβαση Παραχώρησης επρόκειτο να συναφθεί μεταξύ του Οργανισμού Λιμένα ως κυρίου του έργου και της Περιφέρειας Κρήτης ως Αναθέτουσας Αρχής του Διαγωνισμού αφενός, και του Αναδόχου/Παραχωρησιούχου αφετέρου εξυπηρετώντας τους παρακάτω στόχους:
Τουρισμό υψηλής στάθμης
Βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών
Δημιουργία ευκαιριών για δραστηριότητες αναψυχής, πολιτισμού και αθλητισμού
Προστασία και ανάδειξη ιστορικού περιβάλλοντος
Τόνωση της επιχειρηματικότητας και κινητοποίηση ιδιωτικών κεφαλαίων
Τόνωση της απασχόλησης
Αξιοποίηση της περιουσίας του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου χωρίς να αναγκαστεί ο Οργανισμός να διογκώσει τη διαχειριστική του λειτουργία και να αυξήσει το προσωπικό του.
Του Κώστα Μπογδανίδη
ΠΡΕΖΑ TV
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου